“Jumbo heeft goed werkgeverschap en lokale maatschappelijk betrokkenheid hoog in het vaandel staan. Goed werkgeverschap heeft betrekking op alle collega’s en geldt dus ook voor uitzendkrachten die bij Jumbo werkzaam zijn.”
Dat is de officiele reactie van Jumbo op onze vraag naar aanleiding van ophef over de manier waarop Polen ondergebracht worden op vakantiepark Old Heino. De ophef – zo legden we ze voor – wordt in verband gebracht met Jumbo. Die zou meer aandacht voor lokale werkgelegenheid moeten hebben, ook voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Daarnaast vindt GemeenteBelangen dat Jumbo meer op moet hebben met de lokale gemeenschap, daar in moet investeren.
Reactie van Paulien Straeter, a.i. Corporate communicatie adviseur
Corporate communications & Sustainability
“Jumbo heeft goed werkgeverschap en lokale maatschappelijk betrokkenheid hoog in het vaandel staan. Goed werkgeverschap heeft betrekking op alle collega’s en geldt dus ook voor uitzendkrachten die bij Jumbo werkzaam zijn. Om deze reden werken we uitsluitend samen met uitzendbureaus die toezien op het strikt naleven van de wet- en regelgeving voor huisvestingsnormen, zoals bepaald door de Stichting Normering Flexwonen (SNF).
Het online distributiecentrum in Raalte heeft tevens een kleine 100 collega’s in vaste dienst. Deze collega’s, die zowel deel- als voltijd werken, zijn voornamelijk medewerkers uit de directe regio. Daarnaast biedt de DC locatie in Raalte werk aan ongeveer 175 uitzendkrachten uit de regio. We zijn daarbij altijd op zoek naar mensen en vanzelfsprekend blij als mensen uit de regio bij ons solliciteren. Om deze reden plaatst Jumbo met regelmaat advertenties in lokale media voor het werven van medewerkers uit de regio. In een tijd waar de arbeidsmarkt krap is, zijn we echter ook genoodzaakt om te werken met arbeidsmigranten die we inhuren via uitzendbureaus.
Het bericht Jumbo: lokale maatschappelijk betrokkenheid hoog in het vaandel verscheen eerst op Opinie in Salland.