Als je elektrisch rijdt hoef je nooit onderweg langs een benzinepomp. Je laad namelijk bij op de plek waar je je afspraak hebt. Dat is handige tijdwinst, geen smerig benzinegedoe en ook al geen verleiding voor vette snacks.
Tel uit je winst.
Ja maar, krijg ik dan altijd te horen, dan moet er wel net een laadpaal in de buurt zijn. Die is er. Iedereen met een parkeerplaats waar meer dan tien auto’s op kunnen is ook verplicht een laadpaal te hebben, dus dan gaat het gauw. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er geen paal over was voor mij. Mijn dochter woont in een woonwijk in Utrecht. Daar heb ik binnen een halve kilometer van haar huis keus uit maar liefst acht laadpunten. Ook nog nooit mee gemaakt dat die allemaal bezet waren. Trouwens, sinds die 100km/u is er helemaal geen reden meer me daar druk om te maken, ik hoef niet bij te vullen, kan op een accu met gemak heen en weer. En nog een keer weer terug naar Utrecht.
Waar ik me wel druk om maak is de afrekening van dat bijladen. Dat gaat op zich heel simpel: stekker erin, pasje langs de paal en hij laadt op. Pasje langs de paal, stekkers eruit en je kunt weer rijden. Probleem zit ‘m in de afrekening. Daaraan merk je dat je in een nieuwe wereld zit.
Ik kreeg een nota van Joulz dat ik voor 98 cent bijgeladen had (ja zo goedkoop is dat). Maar 1 kende ik Joulz niet, 2 stond er niet bij waar en wanneer ik bijgeladen had; 3: had ik tot op heden een automatische afschrijving.
Bij navraag bleek Joulz een afscheiding van Greenflux, mijn autostroom-leverancier tot dan toe. Ik kon op MijnJoulz zien waar ik bijgeladen had. Maar dan moest ik wel mijn hele doopceel lichten voor een eigen account. Joulz Laadoplossingen, noemen ze dat, met de leus ‘Joulz zet aan tot nieuwe energie”. “Om zo gemakkelijk mogelijk uw online portal te kunnen gebruiken heb ik in de bijlage het handboek van MijnJoulz toegevoegd.”
Duzzzz.
“Ik hoop u zo voldoende geholpen te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.”
Het bericht Denne wil geen mijnJoulz-account verscheen eerst op Opinie in Salland.