De huidige COVID pandemie en maatregelen maken de traditionele manier van campagnevoeren een stuk ingewikkelder. “COVID zorgt ervoor dat je terugkeert naar de basis, wie ben je als politieke partij en waar sta je voor” aldus Eugene Kelder van de Partij voor de Dieren in Deventer.
Geen politieke markt
Gezien de huidige regels vanwege de pandemie is het campagnevoeren en in gesprek te komen met mogelijke kiezers ingewikkelder. Van oudsher is de Keizerstraat DE plek waar diverse partijen, soms gezamenlijk, de kiezers tijdens de politieke markt benaderen met hun campagnemateriaal. Dit jaar is er geen politieke markt, winkels zijn beperkt open en de horeca is nog altijd gesloten. “Mensen mogen nu, op afspraak, gaan winkelen en zijn hierom enorm beperkt in hun tijd en bewegingsvrijheid, hierdoor is het van belang dat je op een andere manier in contact komt met mogelijke kiezers” vervolgt Kelder.
Wel in gesprek met kiezers!
Op zaterdag 13 maart zullen een aantal mensen van de PvdD werkgroep Deventer aanwezig zijn en rondlopen in de binnenstad van Deventer. Kelder zegt hierover; “Wij kunnen ons voorstellen dat mensen vragen hebben over onze politieke ambities en plannen voor Nederland. Mensen kunnen ons benaderen om, met in acht neming van de maatregelen, vragen te stellen of informatie te vragen. Indien gewenst kan men een folder mee krijgen”.
Op zondag 14 maart zal de PvdD om 14.00 uur op de Brink aan te sluiten bij het Klimaatalarm, een initiatief van klimaatmars2021.nl
Dieren kunnen de pest krijgen!
De huidige corona crisis maakt duidelijk dat we niet langer op deze manier door kunnen gaan met het uitbuiten van de aarde en al haar bewoners. Kelder verteld “Zoals Esther Ouwenhand al aangeeft in haar boek ‘Dieren kunnen de pest krijgen, en dan?’, is het van belang dat wij, de politiek en burgers, andere keuzes maken. Dit is de reden dat wij, vooral digitaal, campagne voeren!”