Huurtoeslag, werk zoeken, een nieuw paspoort aanvragen of je verhuizing doorgeven: meer en meer zaken die je met de overheid doet, gaan digitaal, via internet. Veel mensen vinden dat (nog) lastig. Voor hen start op donderdag 16 mei in de Bibliotheek Raalte weer een cursus Digisterker.
Deelnemers leren hoe ze kunnen zoeken naar informatie over overheidsdiensten en hoe ze ermee kunnen werken. Bijvoorbeeld: hoe werkt de site van de gemeente en wat moet je doen om online een identiteitsbewijs aan te vragen? Ook gaat de cursus in op de vraag wat de overheid over mensen weet, zoals de opbouw van hun AOW. Daarnaast komt DigiD aan de orde, de ‘digitale sleutel’ voor de overheid.
Cursusinformatie
De cursus vindt plaats op vier donderdagochtenden op rij, vanaf 16 mei. Een kleine groep deelnemers wordt intensief begeleid in het Leer&Meer Plein, de leer- en werkruimte van de Bibliotheek Salland in Raalte. Deelnemers moeten al een beetje met computers en internet kunnen omgaan. Meedoen kost € 15,–; aanmelden kan via de site van de Bibliotheek.